با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شرکت آمريکايي در نمايشگاهي در دنور قفلهايي را به نمايش گذاشت که از طريق اينترنت و با استفاده از تلفن همراه و رايانه قابليت باز و بسته شدن دارند و مي توان آنها را كنترل كرد.
اين قفلها که نيروي خود را از يک باتري تامين مي کنند به وسيله چهار کد دسترسي ديجيتالي کنترل شده و باز و بسته مي شوند.
در اين صورت افرادي که فراموش کرده اند در منزل خود را قفل کنند مي توانند با اتصال به يک ورودي شبکه و يا با استفاده از برنامه اي که به گوشي هاي همراه افراد اضافه مي شود، کد رمز را وارد کرده و در را قفل کنند.
ورودي هاي شبکه که از امنيت بالايي نسبت به کدهاي رمز برخوردارند، به کاربران اجازه تغيير، فعال سازي يا غير فعال سازي کد خود را خواهند داد. طبق گفته سازندگان، حتي سيگنالهايي که به سمت قفلها فرستاده مي شوند نيز رمز گذاري شده اند.
قيمت بسته کامل اين محصول که شامل قفل و يک پل ارتباطي بي سيم براي ارتباط قفل با شبکه است، 299 دلار اعلام شده است. در عين حال مبلغ ماهيانه 13 دلار نيز به عنوان حق عضويت در شبکه و برنامه اي که قابليت کنترل قفلها را به کاربران خواهد داد، تعيين يک شده است.
در این ترفند قصد داریم به معرفی یک لیست واقعأ فوق العاده بپردازیم. بااستفاده از دستورات موجود در این لیست که بیش از 110 دستور را شامل میشود شمامیتوانید تنها از طریق Run ویندوز ، و تایپ ساده دستور کوتاه بلافاصله برنامه موردنظر را اجرا نمایید. این برنامه میتواند برنامه های معمولی ویندوز و حتی برنامه هایمتفرقه نصب شده باشد. در صورتی که بتوانید تعداد زیادی از این دستورات را به خاطربسپارید و آنها را در کار روزانه خود هنگام کار با کامپیوتر به کار بگیرید ، آنگاهشما را میتوان یک کاربر واقعأ حرفه ای در ویندوز نامید.
برای شروع کار کافی استاز منوی Start وارد Run شوید. سپسهریک از دستورات موجود در ستوندستوررا تایپ
صفحات ديناميک امروزه بسيار محبوب شده اند. آنها و پايگاه های داده به سايت ها قدرت فراوانی ارزانی کرده اند. صفحه ديناميک صفحه ای است که در پاسخ به درخولست کاربر ساخته می شود و بيشتر محتوای آن از يک پايگاه داده فراهم می شود.
تنها با انتخاب چند گزينه توسط کاربران صفحه ای که مورد نظر وی بوده است، ساخته می شود. اين گونه صفحات به کاربران توانايي دسترسی سريع به حجم عظيمی از اطلاعات و به مديران سايت ها سرعت و سادگی به روز رسانی اطلاعات را هديه می کنند زيرا تنها اطلاعات پايگاه داده به روز رسانی می شود، نه صدها صفحه ديگر!
ممکن است هنوز هم آنها کمی برای شما پيچيده به نظر برسند. اگر اينگونه است آخرين باری که در گوگل جستجو کرده ايد را به خاطر آوريد. صفحه ای که نتايج جستجو را در اختيار شما قرار داد يک صفحه ديناميک بود!
صفحه ديناميک در حقيقت وجود ندارد و تنها با توجه به درخواست کاربر ساخته می شود. برای ساخت اينگونه صفحات از تکنولوژی هايي نظير دات نت، PHP, ASP, JSP, Cold Fusion, Perl استفاده می شود.
اين صفحات از ديدگاه کاربران فوق العاده هستند اما از ديدگاه موتورهای جستجوگر می توانند مشکل زا باشند. اما مشکل چيست؟
گفته شد که برای ساخته شدن اين صفحات بايد متغيرهايي انتخاب شوند و سپس دکمه ای فشرده شود. مشکل هم در همين جا نهفته است: اسپايدرها توانايي انتخاب اين گزينه ها را ندارند و لذا صفحه ای ساخته نمی شود که آنرا بخوانند.
آدرس اينگونه صفحات اغلب دارای علامت سوال (?) است. همينطور وجود علامتهای % ، = ، +، $ يا & در يک آدرس می تواند بيانگر دايناميک بودن آن باشد. به تمام آنچه که بعد از علامت سوال می آيد Query String گفته می شود.
بسياری از موتورهای جستجوگر امکان دسترسی به صفحات ديناميک را ندارند زيرا توانايي فراهم کردن متغيرهای لازم برای ساخته شدن آن صفحات را ندارند. اين عدم توانايي موتورهای جستجوگر، مفهوم وب پنهان را برجسته تر می کند.
در واقع بسياری از اطلاعات وب که گفته می شود در حدود 60 درصد است از طريق موتورهای جستجوگر قابل دسترسی نيست. لذا به هنگام جستجوی اطلاعات، ضروری است که کاربران ابتدا به کمک موتورهای جستجوگر، وب های پنهان موجود را شناسايي نموده، سپس با مراجعه به آنها به جستجوی اطلاعات مورد نياز خود بپردازند.
آيا اگر مستقيما به صفحات دايناميک لينک داده شود، آيا موتورهای جستجوگر اين صفحات را می خوانند؟ موتور جستجوگر به هنگام رسيدن به علامت سوال و ديگر علامتها، پرچم زرد احتياط را بالا می برد. اما چرا احتياط؟
دلايلی که موتورهای جستجوگر با اينگونه آدرسها با احتياط برخورد می کنند، عبارتند از:
• جلوگيري از بايگانی شدن محتوای يکسان
در سايتهای دايناميک اغلب اتفاق می افتد که محتوايي مشخص، آدرسهای متفاوتی داشته باشد. کاربران نیز دوست ندارند، صفحاتی با محتوايي يکسان در نتايج جستجو نمايش داده شوند لذا موتورهای جستجوگر برای جلوگيری از اين مورد به هنگام برخورد به علامت سوال، احتياط پيشه می کنند. موتورهای جستجو، در واقع تا قبل از علامت سوال را بايگانی می کنند که آدرس صفحه ای مشخص خواهد بود هر چند که تمام کارکترهای بعد از علامت سوال در آن حذف شده است. سايتهايي که از Session ID در آدرسهای صفحات خود بهره می گيرند نيز اين مشکل را دارند.
• موتورهای جستجوگر می خواهند نتايج دقيقی را ارايه دهند.
موتورهای جستجوگر، پايگاه داده خود را در بازه زمانی مشخصی که معمولا چهار تا هشت هفته است، به روز رسانی می کنند. لذا اتفاق می افتد که محتوای صفحه ای بعد از اينکه توسط موتور جستجوگر بايگانی شد، تغيير يابد. در صفحات استاتيک محتوای جديد معمولا مرتبط با محتوای قديم همان صفحه است. اما در صفحات دايناميک اينگونه نيست.
فرض کنيد يک سايت فروش کتاب در ماه رمضان، کتاب پيشنهادی ماه به کاربران را يک کتاب مذهبی قرار داده است. بعد از اينکه ماه رمضان سپری شود کتاب پيشنهادی ماه سايت تغيير می کند و يک رمان جای آن قرار می گيرد. حال اگر موتور جستجوگر اين صفحه دايناميک را در ماه رمضان بايگانی کند و بعد از ماه رمضان برای به روز رسانی محتوای جديد آن صفحه مراجعه نکند، کاربرانی را روانه صفحه می کند که کتاب مذهبی را جستجو می کنند در حاليکه در آن صفحه کتاب رمانی معرفی شده است.
با بايگانی نکردن برخی از صفحات دايناميک، موتورهای جستجوگر از تکرار مواردی مشابه پيشگيری می کنند.
• جلوگيری از گير افتادن در پايگاه داده ای خاص
ممکن است با بايگانی شده صفحه ای از يک سايت، صفحات بی نهايت ديگری به اسپايدر موتور جستجوگر خورانده شود که منجر به از کار افتادن اسپايدر يا اتلاف وقت آن می شود. اين حالت زمانی اتفاق می افتد که حلقه ها در برنامه نويسی سايت بسته نشوند (حلقه های if يا while).
در حال حاضر بسياری از موتورهای جستجوگر مشکلی با صفحاتی که تنها دارای يک پارامتر در آدرس خود هستند، ندارند. نمونه ای از اين آدرسها در زير آمده است:
www.mywebsite.com/products.asp?no=20
اما زمانيکه پارامترهای يک آدرس چندين مورد می شود، برای موتور جستجوگر تشخيص اينکه آيا آدرس مورد نظر محتوايي غير تکراری و منحصر بفرد را ارايه می دهد، سخت تر می شود. در يک آدرس دايناميک می توان يک صفحه را با چندين پارامتر که از هم به کمک & جدا شده اند، نمايش داد. در آدرس زير که دو پارامتر دارد موتور جستجوگر راهی برای تشخيص اينکه کدام پارامتر يک صفحه جديد را نشان می دهد و کدام پارامتر تنها برای مقاصدی ديگری از قبيل دسته بندی اطلاعات و ... به کار رفته است، ندارد:
www.mysite.com/products.asp?no=20&cat=app
بنابراين يک راه مناسب برای طراحی سايتهايي دايناميک که مشکلات کمتری با موتورهای جستجوگر دارند، کاهش دادن تعداد پارامترهايي است که در آدرسها به کار می روند. راههای ديگر استفاده از صفحات اطلاعاتی، طراحی نسخه ای از صفحات مهم دايناميک به صورت استاتيک، اصلاح کاراکترهای آدرسهای صفحات و حضور در نتايج جستجو به کمک روشهايي مانند PFI يا PPC است.
امروزه مقوله بهینه سازی سایتهای فروشگاهی که عمدتا به صورت داینامیک هستند، بسیار جدی است زیرا اگر این سایتها نتوانند بینندگان قابل ملاحظه ای از موتورهای جستجوگر کسب کنند، فروش آنها به میزان زیادی کاهش می یابد.
در هر نوع رقابت، اولین هدف شما این است كه در بازی بمانید. بنابراین استراتژی جودویی به مبارزان توصیه می كند تا یك رفتار حد وسط از خود بروز دهند و از مبارزات رودرو كه احتمال پیروزی شان كم است خودداری كنند. این توصیه به مذاق خیلی از مدیران خوش نمی آید. در یك بازار شلوغ اغلب گفته می شود، شما باید فریاد بزنید تا دیگران صدای تان را بشنوند. شما باید جسور باشید تا بتوانید مشتری را جذب كرده و اعتبار بیابید و اغلب این به معنی حمله رودر رو و مستقیم با غولهای بازار است. برای پیشرفت در بازار باید به كاری دست بزنید كه مشتریان، شركا و گاهی اوقات رسانه ها نیز شما را باور كنند. این جنبه قضیه مخصوصاً در تجارت (BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B)) و در بخشهایی از بازار كه اثرات فناوری اطلاعات بسیار قوی هستند، كاملاً صحیح است. اما در بیشتر موارد، دستیابی به این هدف بدون شروع و یا زمینه سازی حمله مستقیم و رو در رو نیز امكان پذیر است. برای اثبات این مطلب به پیشرفت سریع شركت كاپیتال وان توجه كنید كه یكی از بزرگترین و پردرآمدترین توزیع كنندگان كارت اعتباری در آمریكاست و كمتر از 10 سال سابقه دارد. همان طور كه یكی از مدیران سابق شركت اظهار داشته است : این موفقیت به طور عمده به خاطر توانایی خود شركت در زمینه سری و كاملاً محرمانه نگهداشتن فعالیتهای شركت است". این شركت با اعلام محصولاتش و تبلیغات دیگری كه برای آنها انجام داد از مبارزه مستقیم با رقبا خودداری كرد. كاپیتل وان با این تمهیدات ،تقلید از محصولاتش كه دارای كیفیت بالایی بودند را برای رقبا غیرممكن ساخت، در نتیجه شركت در بسیاری از بخشهای بازار كه پیشگام در آنها بود، با رقابت مستقیم اندكی مواجه شد. به عنوان مثال می توان از شركت نت اسكیپ نام برد كه فن سگ خانگی كوچك را نپذیرفت و شكست خورد. نت اسكیپ به عنوان رقیب قدرتمندتر در آغازه مبارزه خود را مطرح كرد و به مایكروسافت لقب "ستاره مرده" داد و پیش بینی كرد كه WEB باعث می شود WINDOWS منسوخ شود. این رده بندی جسورانه شركت نت اسكیپ، آن را در رقابت برای كسب شهرت یاری كرد و برای مدتی شركت در گامهای اولیه اش به موفقیتهای قابل ملاحظه ای دست یافت، اما پس از گذشت زمان طولانی تری خطر آشكارتر شد. این خودنمایی شركت نت اسكیپ باعث شد كه اینترنت به عنوان بالاترین اولویت در بین 20 اولویت برتر بیل گیتس قرار گیرد و موقعیت نت اسكیپ را به عنوان دشمن شماره یك مایكروسافت به خطر بیندازد.
در کتاب عادت هشتم، استفان كاوي مدل جالبی ارايه كرده است كه در عين سادگي بسياری از پرسش هاي موجود در مديريت منابع انساني را پاسخ مي دهد. براين اساس انسان كامل داراي چهار بعد است: جسم، ذهن، دل و روان. انسان كامل براي تكامل اين چهار بعد تلاش مي كند. كاربرد سازماني اين مدل زيباست:
جسم هر انساني خواهان حقوق و مزاياي منصفانه است.
ذهن هر انساني در سازمان فرياد مي زند: از من بطور خلاق استفاده كن.
دل در پي رفتار مهربان و توجه به عواطف است.
و روان خدمت به نيازهاي انساني به صورت اخلاقي را مي طلبد.
اگر هركدام از اين نيازها برآورده نشود وضعيت عدم تعادل پيش مي آيد و لاجرم آدمي ناگزير از نشان دادن واكنش است:سركشي، از زير كار در رفتن، بدخواهي، زد و بند، افسردگي، فسيل شدن و ...
در عوض، انسان كامل در سازمان، با تمام وجود متعهد به كار است و با هيجاني خلاق منافع خود، سازمان و جامعه را تحقق مي بخشد .
در اغلب شركت هايي كه منصفانه قصد استخدام افراد شايسته و البته متناسب با نيازهاي شغل را دارند، همواره دغدغههايي پيرامون تناسب شاغل و شغل وجود دارد. در طول عمر دانش مديريت، پژوهشگران و بويژه روانشناسان صنعتي، تلاش كرده اند با ابداع آزمون هاي مختلف، به سازمان ها در انتخاب گزينههاي بهتر كمك كنند. به نظر شما آيا اين گروه از پژوهشگران و مشاوران موفق بوده اند؟تا جايي كه مي دانم در سازمان هاي برتر، دوران انجام تست هوش و امثال آن ديگر به سر آمده است و عمدتاً رويكردهاي مبتني بر شايستگي جايگزين شده اند. با اين وجود هنوز هم روان شناسان صنعتي بر اين باورند كه با انجام آزمون هاي شخصيت،
بررسي امواج ضربه قوچ در شير آلات و رسم منحني هاي مربوطه و بررسي افت بين مخزن و ستون موج و همچنين محاسبه دامنه موج ايجاد شده و ارتفاع سطح آب داخل ستون موج مي باشد .
تئوري آزمايش :
اگر در سيستم هايي که با مايعات سرو کار دارندشيب نيز موجود باشد در زمان بسته شدن شير به طور ناگهاني در امتداد لوله موجی بوجود مي آيد که به بدنه لوله و شير ضرباتي وارد مي کند که باعٍث تخريب اتصالات مي شود . که به آن ضربه قوچ مي گويند .